April Nieuwsbericht: Antwoorden, extra informatie en bugfix

Wednesday, Apr 15 om 20:30

Hallo iedereen! Naar aanleiding van wat vragen die naar boven kwamen op ons eerdere nieuwsbericht, hebben we besloten om deze in een nieuw bericht te behandelen. De meeste vragen komen van de .com, maar het leek ons wel zo prettig voor jullie om hiervan ook op de hoogte te zijn. Een hoop spelers zijn erg nieuwsgierig naar onze toekomstplannen, dus daar vertellen we je hier graag nog wat meer over. Daarnaast is er een bug opgelost waar we onderaan dit bericht meer over zullen vertellen, dus blijf lezen!

1. Overzetten naar V2, opgeloste bugs en interface:
Er waren meldingen van glitches bij de keuringen, de encodering van speciale karakters ziet er vreemd uit in V2-notificaties en er zijn af en toe dubbele notificaties. We hebben deze problemen genoteerd en we gaan werken aan oplossingen; we kunnen hier echter geen deadline voor geven. Er werd ook opgemerkt dat de V2-interface niet erg gebruiksvriendelijk is op bepaalde mobiele toestellen. We snappen daarom dat de vraag opkomt, waarom we dan toch meerdere delen van het spel naar V2 willen verplaatsen.

Ons doel is om een stabieler spel te creëren, zodat we van daaruit verder kunnen bouwen. We zijn ons bewust dat er nog flink wat bugs in het spel zitten. Als deze aangepakt kunnen worden bij een update, dan zullen wij dat zeker doen. Betreffende de mobielvriendelijkheid van het spel… Dat is zoals je wellicht hebt gemerkt, nog ver te zoeken en dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. We werken wel al aan het mobiele ontwerp, maar nog niet aan de implementatie hiervan in het spel. Onze developers werken eerst aan de optimalisatie en het overzetten naar V2. We kunnen jullie wel eerste sneakpeek kunnen tonen van het mogelijke ontwerp! Bedenk wel dat de uiteindelijke versie totaal anders kan zijn, omdat dit nog maar een van de eerste ontwerpen is: Bekijk Preview.

Ondanks dat we proberen om bugs en glitches op te lossen in plaats van te creëren, kunnen we niet garanderen dat alles vlot zal lopen na de V2 transfer. Zodra je het een oplost, kan er weer iets nieuws ontstaan. Wees gerust, wij blijven ons best doen om alles aan te pakken, en als je merkt dat er iets niet klopt, schroom dan niet dit te melden op het bugs forum.

2. Wedstrijden:
Op dit moment worden de scores bij sommige disciplines niet goed berekend, waardoor de resultaten soms totaal willekeurig lijken. We hopen dat de resultaten eerlijker zullen zijn nadat we deze berekeningen hebben aangepast. Dit kan betekenen dat paarden die eigenlijk niet geschikt zijn voor een bepaald discipline, op dit moment nog overwinningen kunnen behalen. Straks in de verbeterde berekeningen zal dat niet meer kunnen. We houden rekening met spelers die selectief hebben gefokt op een bepaalde discipline, de achterliggende genen zullen nog steeds voor die sport worden gebruikt. Dus waar je nu misschien op een willekeurige plek uitkomt binnen de wedstrijd, zal je straks ineens veel hoger uit kunnen vallen.

Rasspecifieke wedstrijden maken het mogelijk om te strijden tegen paarden van hetzelfde ras. Dit zal nieuwe mogelijkheden openen voor, voornamelijk de rassen die minder geschikt zijn voor de paardensport. Je kunt dan bijvoorbeeld een dressuurwedstrijd organiseren voor alleen Arabische Volbloeden. Zo kun je zien welk paard binnen jouw ras het beste is in dressuur. In het begin zullen clubs deze wedstrijden organiseren, mogelijk zullen we later nog door het spel zelf georganiseerde wedstrijden toevoegen. We zullen nog geen nieuwe disciplines toevoegen, maar dit staat gepland voor de (verre) toekomst. Een sticky topic voor discipline suggesties kan gevonden worden op het ideeën forum.

3. Ontwikkelen van een eigen karakter:
Deze functie zorgt ervoor dat jij als speler je eigen karakter kunt maken in dezelfde stijl als onze huidige NPCs. Diversiteit zal een grote factor zijn. We streven ernaar om spelers een lichaamstype en stijl voor hun karakter te laten kiezen die echt bij ze past. Wij willen verder gaan dan de standaard 2 opties die je vaak ziet bij andere spellen. Er worden 5 lichaamstypes ontwikkeld waaruit je kan kiezen, en alle items zullen voor deze types beschikbaar zijn. Ondanks dat we in het begin starten met een gelimiteerde set aan kleding en haarstijlen, zullen we deze elke maand verder uitbreiden, net als bij de achtergronden. De nieuwe producten zullen beschikbaar worden gesteld voor HRC of DP, dit kan per product verschillen.

4. Stalcapaciteit:
Gezien er steeds meer rassen en kleuren worden toegevoegd, zal de stalcapaciteit een belangrijk aspect worden om in gedachten te houden en om opnieuw te evalueren indien nodig. Gelimiteerde stallen voorkomen dat het spel te snel vooruit gaat. Wij begrijpen dat jullie ruimte nodig hebben om alle mogelijke combinaties te kunnen fokken. Er zijn suggesties geweest om dit dilemma te helpen oplossen, waaronder de mogelijkheid om een extra landgoed te kunnen kopen. Dit idee staat al een poos ingepland, echter vraagt het om best wat aanpassingen. Het moet dan bijvoorbeeld mogelijk zijn om samen met je paarden te kunnen reizen, waardoor dit niet iets is dat we op korte termijn kunnen inbouwen.

5. (Uitgebreid) zoeken:
Er was nog iemand die vroeg naar een zoekoptie die paarden vindt over alle continenten. Dit zit al in het spel! Mocht je het nog niet hebben gevonden, je kunt via “zoeken” in het linkermenu zoeken naar paarden over alle continenten. Als je de markt gebruikt, dan zal deze alleen kijken -binnen- dit continent. De uitgebreide zoekopties willen we nog uitbreiden (bijv. zoeken op kleurgenen) en ter beschikking stellen voor niet-premium spelers, zodra onze serverprestatie dit toelaat. Zoals eerder aangegeven, kunnen we voor deze plannen geen tijdsindicatie geven.

6. Rassen kruisen
Dit werd reeds meerdere keren voorgesteld, maar dit is iets waarvan wij met zekerheid kunnen zeggen dat dit niet toegevoegd zal worden. Dit zou een gigantische hoeveelheid teken- en kleurwerk met zich meebrengen als we dit op een realistische manier zouden willen doen, samen met een berg programmeerwerk om kruisen toe te staan. Daarnaast zal het voor grote problemen binnen de rassen kunnen zorgen, als je bijvoorbeeld een snelle Engelse volbloed kunt kruisen met een traag trekpaard. Dan zou je heel snel bepaalde eigenschappen omhoog kunnen fokken, en terug kunnen kruisen zodat de generatie bijvoorbeeld telt als raszuiver. Wel zullen we misschien “officiële” kruisingen met stamboeken in het echte leven toevoegen (zoals bijvoorbeeld de Quarab) - maar dit heeft echt een lage prioriteit. Zij zouden dan functioneren net zoals onze andere rassen; enkel paarden van het specifieke “ras” (kruising) kunnen met elkaar gefokt worden om een veulen te maken van dit zelfde “ras”.

7. Appaloosa's:
Wow! Het ziet ernaar uit dat deze gekleurde vriendjes stilletjes van ons lijstje waren gekropen terwijl we het vorige nieuwsbericht aan het voorbereiden waren. Echt, we hebben ze nergens kunnen spotten. Maar vrees niet, ze staan nu met stip op deze lijst en bevinden zich in de greyscale fase, klaar om ingekleurd te worden. We hebben ze ook toegevoegd aan het originele nieuwsbericht :)

Bug fix: Mustang kleuren
Er waren een aantal mustangs een voskleur toonden, terwijl zij volgens hun genetica een palomino zouden moeten zijn. Deze fout gold voor zowel de veulen- als volwassenafbeelding. Deze bug is vandaag opgelost, dus het kan zijn dat je een Mustang tegenkomt die eerst een voskleur had, maar nu ineens palomino is. De voskleur is een soort mooie roodachtige kleur, terwijl een palomino een hele lichte crème achtige kleur is. Mocht je nu nog een mustang tegenkomen waarvan hun kleur niet klopt met hun genetica, laat het ons graag weten.

Reacties

Log in om de reacties te bekijken