[Update 28/05/2020] Paardenrennen: De stemmen zijn binnen! Plus status update

Monday, May 25 om 10:00

Update 28/05/2020: Onze nieuwe server is hier!

Je hebt misschien gemerkt dat we even in onderhoud zijn geweest, dit komt doordat we het spel naar onze nieuwe server hebben overgezet! Dit betekent dat je nu een toename in snelheid zou moeten zien en minder problemen zal hebben afhankelijk van de hoeveelheid spelers. We zullen in de loop van volgende week een nieuwsbericht plaatsen waarin we het hier wat uitgebreider over zullen hebben, maar we wilden dit nu vast aangeven!


Update 27-05-2020: We hebben spannend nieuws!

  • Het fokkersadvies is vandaag opgelost en bevat nu de juiste eigenschappen voor het advies van de paardenrennen en endurance disciplines. Dit kan betekenen dat de aanbevolen disciplines zijn aangepast van (sommige van) je paarden.

  • De bug gerelateerd aan de overzetting van de competities naar V2 was dinsdag opgelost. Het tuig van de paarden werd niet goed meegenomen in de berekening. Deze glitch was erin geslopen tijdens de verhuizing naar V2. De scores van je paarden in de competities moeten nu weer werken net als voor de overzetting! Het kan zijn dat je het niet door hebt gehad, gezien de verschillen in de scores erg minimaal waren. Dit betekent dat we een belangrijk obstakel hebben verwijderd op onze weg naar goedwerkende score-berekeningen voor de competities.

  • Nu wat spannender nieuws!! Onze nieuwe server is deze ochtend gearriveerd en we zijn begonnen met de voorbereidingen. Je kunt het vergelijken met het kopen van een nieuwe computer waar nog niets op geΓ―nstalleerd staat. Voor je het kan gebruiken moet je allerlei software en programma’s installeren die je nodig hebt. Dat is wat wij nu aan het doen zijn! Zodra dat klaar is zullen we testen of alles goed is gegaan. Als dat het geval is, dan zullen we het spel in onderhoudsmodus zetten en het spel verhuizen. Dit gebeurt niet vandaag, maar je kunt het in de nabije toekomst verwachten!


Afgelopen vrijdag vroegen wij onze community om op onze poll te stemmen. Zo kunnen we bepalen welke eigenschappen er in de paardenrennen-competities gebruikt gaan worden. 675 spelers uit 31 landen hebben hun stem uitgebracht! Het is ontzettend gaaf om te zien hoeveel mensen hebben meegedaan en vinden het prachtig om te zien hoe betrokken jullie zijn. Wij zien dit als een duidelijk signaal: Jullie, de community, willen ons graag helpen om de toekomst van Horse Reality vorm te geven.

Velen hebben aangegeven dat jullie communicatie van hoger niveau willen zien vanuit het team. Wij hopen dat dit nieuwsbericht weer een stapje dichter bij dat doel is. We zullen eerst de resultaten van de poll aankondigen en daarna een update geven over hetgeen waaraan er gewerkt wordt de komende tijd. We hoopten ook nog wat vragen te beantwoorden die we vooral op de COM voorbij hebben zien komen in de afgelopen dagen, maar hebben besloten dit uit te stellen, omdat dit bericht al redelijk lang is. Als je iets in gedachten hebt, waar wellicht de rest van de community zich ook wat over afvraagt, stuur onze community managers dan een bericht via het contact formulier!


πŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Š

Poll resultaten en discipline eigenschappen

Jullie hebben 17 keer gestemd voor kracht, 448 keer voor sprint, en 210 keer voor beide eigenschappen.

Sprint is de overduidelijke winnaar van deze poll! Onze community heeft gesproken en dit is wat de meerderheid van jullie graag wil zien, jullie wens zal ons bevel zijn.

Onderstaand zie je de gekozen eigenschappen die in de competitie berekeningen voor paardenrennen, endurance en eventing gebruikt zullen worden in de toekomst.

πŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Šβš οΈπŸ‡πŸΏπŸ“Š


Paardenrennen

Exterieur: Rug, voorhand, rengalop, achterhand, nek, houding, schouders
Genetisch Potentieel: Snelheid, versnellen, uithoudingsvermogen, sprint

Alle vier genetisch potentieel eigenschappen zullen alle routines beΓ―nvloeden in de toekomst. We hopen de weging van deze eigenschappen te laten verschillen per routine zodat dit beter past bij de lengte van de race. Het volgende item op onze todo-lijst is om de code van het fokkersadvies te corrigeren zodat deze de juiste informatie toont. Het werkelijke aanpassen van de scoreberekening van paardenrennen laat nog even op zich wachten, omdat onze V2 developer eerst de huidige taken moet afronden (hieronder lees je daar meer over).


Endurance

Exterieur: Rug, galop, hoofd, nek, draf, stap
Genetisch Potentieel: Snelheid, uithoudingsvermogen, kracht, tredzekerheid

Van de drie disciplines was endurance gelukkig niet te erg beΓ―nvloed door de recente ontdekkingen, omdat zowel het Wiki artikel en de competitie berekening uitging van dezelfde eigenschappen. Het fokkersadvies zal worden aangepast, zodat ook stap hierin wordt meegenomen.


Eventing

Exterieur: Galop, hoofd, nek, houding, draf stap
Genetisch Potentieel: Balans, bascule, snelheid, kracht, tredzekerheid

In Eventing werd stap meegenomen in zowel het fokkersadvies als de competitieberekening. Het oude Wiki artikel bevatte deze informatie echter niet. We hebben besloten om de stap wel in de berekening te behouden, omdat dit relevant is voor het dressuur gedeelte van eventing. De meerderheid van de eventingfokkers waren het hiermee eens. Dat is goed nieuws voor ons, want dat betekent dat we onze aangepaste berekeningen voor eventing die binnenkort op onze testserver komen te staan niet hoeven te veranderen (deze waren onderdeel van de geplande revisie van de competities en zijn niet gebonden aan de recente ontwikkelingen).


Wat nu?

Nu de week weer is begonnen gaan we allemaal weer aan het werk. De feedback die we in de afgelopen dagen hebben ontvangen geven duidelijk aan dat jullie graag meer betrokken willen worden met hetgeen dat allemaal achter de schermen gebeurt. Voornamelijk het werk van onze developers zorgt voor veel misverstanden tussen het team en de community, dus hebben we onderstaand een gedetailleerde uitleg van hun stappen toegevoegd.


πŸ€–πŸ€–πŸ€– Developers πŸ€–πŸ€–πŸ€–

Het oplossen van het fokkersadvies voor paardenrennen en endurance is onze hoogste prioriteit om ervoor te zorgen dat de juiste disciplines worden geadviseerd.

Enkele weken geleden hebben we een nieuwe server besteld die een dezer dagen zou moeten arriveren! Het moment dat hij er is zullen we het spel verhuizen naar deze nieuwe server. Als deze aan onze verwachtingen voldoet zou het spel daarna een stuk sneller moeten zijn! Dat zou betekenen dat de laadtijden van de site korter worden en de resultaten bij de keuringen en competities zouden sneller getoond moeten worden. Ook betekent dit dat we gedurende deze verhuizing in onderhoudsmodus komen te staan. Als de server voldoet aan de verwachtingen, dan kunnen we de premium-zoekfunctie beschikbaar gaan maken voor alle spelers! Als het zover is, zullen we dit 30 dagen op voorhand aankondigen, zodat niemand premium koopt voor de geavanceerde zoekfunctie. Maar - dit is wat wij hopen voor de toekomst. Eerst moeten we zien hoe de nieuwe server werkelijk presteert.

Zodra de bovenstaande twee dingen klaar zijn zullen we de recente V2 competitie-bug oplossen. Deze bug is erin geslopen toen we de code van V1 naar V2 hebben verhuisd, waardoor er minimale verschillen naar boven zijn gekomen in de scores van alle disciplines. Vanwege de recente gebeurtenissen hebben we er nog niet verder in kunnen duiken.

Daarna vervolgen wij ons werk aan de verbeterde berekening voor de competities. We zullen extra tijd nemen om door alle berekeningen te gaan en ervoor te zorgen dat hier geen errors in zitten. We hebben voornamelijk de focus gelegd op eventing, endurance en reining, omdat daar de meeste problemen zaten in de scores, maar we zullen alle disciplines controleren. De nieuwe paardenren-berekeningen worden ook aan dit proces toegevoegd.

Tot slot zullen we ons werk aan de club- en ras-specifieke wedstrijden vervolgen. De details omtrent deze werkzaamheden worden in een ander nieuwsbericht behandeld. Er zijn nogal wat vragen naar boven komen drijven, en wellicht wat misverstanden, dus we willen deze op de juiste manier in een apart bericht adresseren.

Opsomming:

⚈ Oplossen fokkersadvies van paardenrennen en endurance βœ…
⚈ Spel verhuizen naar een nieuwe server βœ…
⚈ Oplossen van de V2-gerelateerde competitie-bug βœ…
⚈ Herzien van de verbeterde competitie berekeningen controleren & inbouwen op onze testserver
⚈ Club- en ras-specifieke competities


🎨🎨🎨 Art team 🎨🎨🎨

We hebben onze lijst met game-art wat verkleind. Onze laatste status update bevatte informatie omtrent rassen die gepauzeerd staan tot onderstaande is voltooid. Onderstaand zie je waar het art-team momenteel aan werkt:

⚈ Brumby paarden: Klaar om op de testserver te zetten! βœ…
⚈ Engelse Volbloeden: Kleuren en toevoegen aan ons systeem.
⚈ Mustang Paarden: Kleuren van pearl & champagne (daarna schimmel en witpatronen)
⚈ Mongools Paard en Namib Desert Horse: Staat klaar om gekleurd te worden. Wij focussen op de volgende rassen op een aantal wilde rassen, zodat de andere Wildparken ook geopend kunnen worden.
⚈ Nieuwe maandelijks achtergronden voor de paarden.
⚈ Avatar creator: Geeft je de mogelijkheid om je eigen avatar op HR te creΓ«ren. In dezelfde stijl als onze NPC’s.
⚈ Continent-specifieke stadsmappen: Elk continent zal zijn eigen ontworpen stadsmap krijgen.


🎀🎀🎀 Community & Content Managers: 🎀🎀🎀

⚈ Regels: De regels van HR zijn verouderd en vaak dubbelzinnig. We hopen dat een vernieuwde versie meer duidelijkheid brengt naar onze spelers. Daarnaast werkt onze advocaat aan een nieuw privacybeleid en gebruiksvoorwaarden. βœ…
⚈ Moderators: Zodra de nieuwe regels klaar zijn, zullen we nieuwe richtlijnen en sjablonen klaarmaken voor onze moderators.
⚈ Wiki: We werken aan een nieuwe en verbeterde wiki. Zo’n 50% van de content is al overgezet, maar het vergt veel tijd, omdat alles wordt herschreven en alle feiten gecontroleerd worden.
⚈ Ideeën board: We werken aan een systeem om alle ideeën te reviewen en te beantwoorden.
⚈ Bugreports: Een vergelijkbaar systeem moet worden opgezet om alle bugreports bij te houden en te beantwoorden in het forum. βœ…
⚈ Statusrapporten en frequentere updates
⚈ Onze content manager is wekelijks onze social media posts aan het voorbereiden en leert video’s bewerken. We hopen dat we rond de zomer kunnen starten met video's en kijkjes achter de schermen! Meer hierover volgt op een later moment.


Einde

Er zijn veel meer onderwerpen die we graag willen behandelen, maar dit nieuwsbericht is al gigantisch geworden vanwege de hoeveelheid informatie. Statusupdates zoals deze willen we vanaf nu vaker gaan versturen. Dit geeft ons gelijk de kans om jullie vragen centraler te behandelen.

Bedankt voor je tijd!

Veel liefs,
Het Horse Reality Team

Reacties

Log in om de reacties te bekijken