Community Update - Notificatie Knoppen, Competitie Berekeningen over 2 Weken & Friezen ETA Poll, Merge FAQ

Wednesday, Aug 11 om 13:45

Hallo spelers! Ons nieuwsbericht staat weer boordevol met informatie. Net zoals het vorige nieuwsbericht splitsen we deze op in twee delen. Het eerste deel bevat informatie over de huidige updates en daarna lees komt er een nieuw deel van de FAQ voor de Merge, die we vorige week aangekondigd hebben. Laten we gelijk beginnen!


🔔 Code en Art Update van Vandaag 🔔

🔹 In je account instellingen vind je nu deel waar je notificaties kan instellen! Eindelijk kan je de stortvloed aan notificaties temmen! 🎉🎉🎉 Notificaties die te maken hebben met V1 pagina’s (veulens, overlijden van een paard, …) zijn nog niet toegevoegd, dit komt zodra deze naar V2 zijn verhuisd.
Let op: de markt knoppen spreken al van “paard/item”, omdat we hard werken aan het upgraden van de markt om items en spermabuisjes te verkopen. Dit is nu nog niet mogelijk. Als een notificatie knop niet goed werkt, laat het ons dan weten in het bug report forum. Het kan zijn dat er nog wat bugs in zijn geslopen, maar ons team staat klaar om deze direct aan te pakken!
🔹 Tuig Illustraties: Alle tuig afbeeldingen in de Equistore zijn nu eindelijk zichtbaar!
🔹 QoL Update: Er is vanaf vandaag een nieuwe notificatie - wanneer een keuring of competitie eindigt. Je kunt alle notificaties uitzetten voor de keuringen en competities, maar nog steeds herinnerd worden om je paarden in te schrijven of om je bank geschiedenis te checken voor je gewonnen prijzen.
🔹 QoL Update: Het wisselkantoor toont nu alle orders. Voorheen was er een mechanisme aanwezig die ervoor zorgde dat alleen de hoogste kooporders en de laagste verkooporders werden weergegeven. Logisch gezien was dit handig, aangezien je orders dan voor de voordeligste prijs worden aangevuld. Als je bijvoorbeeld bereid bent om 1 DP te kopen voor 1000 HRC, maar er is iemand die 1DP aanbiedt voor 300 HRC, dan betaal je 300 HRC en wordt 700 HRC direct teruggestort naar je bank. Het wisselkantoor verborg dergelijke 1000 HRC verkooporders en toonde ze pas als de lagere orders verdwenen waren. Veel spelers maakten zich zorgen wanneer zij hoge prijs orders aan maakten, om ze vervolgens nergens terug te zien. Dat is begrijpelijk, dus hebben we ervoor gezorgd dat vanaf nu alles wordt weergeven!

Opgeloste Bugs
🔹 Opvouwbare koppen: Tijdens onze laatste update hebben we per ongeluk een stel koppen, o.a. In het nieuwsbericht, vriezer, bank,etc.. Opvouwbaar gemaakt. Dit was niet de bedoeling en hebben we snel weer aangepast.
🔹 Kopen van overleden paarden: Als een paard overlijd tijdens een veiling waar je op aan bieden was, zal je geld worden teruggestort. Voorheen werd je alsnog de eigenaar van zo’n spookpaard.
🔹 Premium account: Het is nu mogelijk om je voetnoot volledig te verwijderen, woehoe!
🔹 Hamburger menu: Het menu met drie verticale streepjes in de linkerbovenhoek, verdween van sommige android apparaten op onze V2 paginas. We zijn blij te kunnen melden dat de menu weer zichtbaar is!


🏅 VOLGENDE Update on August 25: CORRECTE COMPETITIE BEREKENINGEN! 🏅

🚨 Houd er rekening mee dat updates altijd gewijzigd, uitgesteld of geannuleerd kunnen worden! 🚨

🔸 Zoals we aangaven in dit nieuwsbericht, zullen vanaf 25 augustus alle competitie berekeningen correct zijn! Hoera! Het nieuwsbericht dat we hierboven gedeeld hebben legt alles over de huidige en nieuwe berekeningen uit, dus lees deze alsjeblieft als je hier nog niet vanaf wist.
🔸 Onze teamrollen zullen aangepast worden. Er worden extra rollen toegevoegd die we nog niet eerder lieten zien in het spel. De huidige team badges worden uitgewisseld met nieuwe badges die door onze vorige stagiaire Mette zijn getekend!
🔸 Een aantal kleine bugs zijn opgelost en ook wat interne workflow-optimalisaties.


🌳 Verjaardags Achtergrond: Poll Resultaten 🌳

In onze vorige update vroegen we je wat voor speciale achtergrond jij toegevoegd wilt zien met onze verjaardag in oktober. De spelers hebben besloten: Het wordt een epische boom in nachtelijke setting! Onze getalenteerde illustrator Chutkat zal hiermee aan de slag gaan. We kunnen niet wachten om het resultaat te delen in oktober!


🦘 Nieuwe Achtergrond: Springparcours! 🦘

Stijger jij ook van het gebrek aan discipline specifieke achtergronden? Spring niet in de stress! We hebben deze maand een springparcours toegevoegd en springen een gat door het dak! Verken het parcours in de Delta Store of de Paskamer.


👀 Poll: De Friezen staan klaar! - Maar wanneer komen ze? 👀

De Friezen staan klaar om losgelaten te worden! We wisten echter niet hoe we de Fries konden laten zien in de social media, zonder dat er vragen omtrent de Engelse Volbloed zouden ontstaan en in combinatie met de Merge nieuws was het allemaal erg lastig in te plannen… De grote vraag is dus: Wanneer zou jij deze schoonheden in het spel willen zien?

A: Zo snel mogelijk, het liefst gisteren al!
B: Ik heb wat tijd nodig om plek te maken in mijn stallen, 1-2 maanden graag!
C: Het zou niet eerlijk zijn voor EV fokkers als ze eerder dan 6 oktober in het spel komen. Friezen pas na de EV, alsjeblieft!

Laat het ons weten!


🇳🇱 The Merge FAQ #2 🇳🇱

Vraag 1: Waar gaat dit over?
De integratie van Horse Reality’s NL-server naar de COM-server noemen wij: de Merge. Als je geen idee hebt waar we het nu over hebben, lees dan graag ons vorige nieuwsbericht door. Om deze FAQ zo informatief mogelijk te houden, herhalen we zo min mogelijk.

Vraag 2: Hoe blijf ik goed geïnformeerd over de Merge?
⚈ Deze FAQ secties maken vanaf nu deel uit van ons nieuwsbericht, om jullie op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen omtrent de Merge. Nieuwe informatie zal altijd eerst via onze nieuwsberichten worden gepubliceerd.
⚈ Ons team is aanwezig bij elk nieuwsbericht en helpt met het verduidelijken van antwoorden, mocht dat nodig zijn. We willen erbij vermelden dat nieuwe vragen worden verzameld en beantwoord in het volgende nieuwsbericht/Merge FAQ. Dit doen we met de intentie dat alles voor iedereen duidelijk terug te vinden is, en je niet losse flarden aan informatie op diverse pagina’s van een nieuwsbericht of forum topic moet zoeken.
⚈ Ter aanvulling van het nieuwsbericht, creëren we binnenkort een “Merge FAQ” pagina, waar alle recente informatie verzameld wordt. Bijvoorbeeld: Zodra we de exacte datum van de Merge weten, delen we dit nieuws in het nieuwsbericht en wordt het stukje in de FAQ op deze pagina aangepast van “ETA: Onduidelijk” naar “DD/MM”.
⚈ Zorg er alsjeblieft voor dat het mailadres die in je account instellingen staat, de juiste is en dat je toegang hebt tot dit adres- belangrijke informatie zal namelijk ook worden aangegeven via de mail. Let wel, scholen en sommige werkplekken kunnen onze mails blokkeren.

🚧 Technische vragen over gebruikersnamen, logins, etc... 🚧

Vraag 3: Ik gebruik dezelfde gebruikersnaam op COM en NL, wat nu?
⚈ Zodra de NL-profielen zijn verhuisd naar de COM-server, zal je van een tijdelijke tag voorzien worden. Bijvoorbeeld: Gebruikersnaam_Merge
⚈ Je krijgt dan de mogelijkheid om gratis je naam te veranderen.
⚈ Met ons huidige systeem moet alles handmatig aangepast worden door onze community managers. Als we geen nieuw systeem kunnen implementeren voor de Merge plaatsvindt, moeten we deze handeling waarschijnlijk tot een absoluut minimum beperken. Bijvoorbeeld alleen ex-NL-accounts die toevallig dezelfde naam hebben als een COM-account krijgen dan een naamswijziging.
⚈ Natuurlijk hopen we dat ons systeem een update krijgt in de tussentijd, zodat we gemakkelijker namen kunnen wijzigen!

Vraag 4: Ik heb dezelfde login informatie (email, wachtwoord) op de COM en NL, wat nu?
⚈ Ons huidige plan gaat als volgt: Als een mailadres niet uniek is binnen ons systeem, zal de NL-versie een tag ontvangen. Bijvoorbeeld: Als je email op beide accounts [email protected] is, dan zal dit mailadres je naar je COM-account sturen. Wil je naar je NL-account, dan zal je het adres met de tag moeten intypen. Bijvoorbeeld: [email protected]_Merge
⚈ Nadat je bent ingelogd, kan je zelfstandig het mailadres aanpassen via de instellingen.
⚈ We verwachten dat dit voor verwarring kan zorgen en we doen ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te informeren, dmv het inzetten van extra teamleden in onze supportmail, grote informatie koppen en we sturen meerdere mails die informeren over de Merge.
⚈ Meer gedetailleerde stap-voor-stap plannen van dit process zullen met jullie worden gedeeld, zodra we dichter bij de Merge komen en 100% weten wat het plan is!

Vraag 5: Hoe zit het met mijn voortgang bij de universiteit?
De voortgang van de universiteit zit vast aan je account en kan helaas niet worden overgezet naar een ander account. De huidige voortgang van het account dat je kiest wordt aangehouden.

🥕 Stalvragen 🥕

Vraag 6: Ik heb een account op de COM en NL - worden mijn stallen bij elkaar opgeteld?
⚈ We hebben deze vraag meermaals besproken met ons dev team. Helaas was het antwoord hetzelfde: We kunnen dit niet automatiseren.
⚈ Dit betekent dat onze community managers zelf deze veranderingen moeten registreren in het systeem. Hoe dat precies werkt is iets wat we samen na de dag van de Merge moeten ontdekken. Dit betekent dat als je inlogt na de Merge, allebei de accounts nog dezelfde stalcapaciteit hebben als voorheen.
⚈ Op dit moment denken we eraan om bijvoorbeeld een formulier aan te maken waarbij jullie zelf de links naar beide accounts invoeren, om vervolgens aan te geven welke je wilt houden.
⚈ We hopen daarna zo snel mogelijk door deze lijst door te werken als we kunnen - hoe snel we dit kunnen doen ligt aan de hoeveelheid spelers die hiervan gebruik maakt.
⚈ Spelers die minder dan 250 stallen hebben, kunnen de overige stallen die ze voor HRC of DP hebben gekocht toegevoegd krijgen aan het account dat ze willen houden. Bijvoorbeeld: Je wilt je COM-account die 50 stallen heeft houden, en je wilt het NL account dat 70 stallen heeft wegdoen. Gezien 25 van de 70 gratis waren (starterspakket + level up prijzen), zouden we 45 stallen aan je COM-account toevoegen. Dit resulteert in een totaal van 95 stallen op het account dat je wilt houden.
⚈ Spelers die al 250 stallen of meer hebben, krijgen hun HRC/DP terug voor de stallen die niet toegevoegd konden worden door de maximum capaciteit. Bijvoorbeeld: Je wilt het COM-account dat 200 stallen heeft houden, en je wilt het NL-account met 150 stallen opheffen. Dan worden 50 stallen daarvan toegevoegd aan je COM-account. Van de overige 100 stallen op het NL-account waren 25 gratis (starterspakket + level up prijzen). 25 daarvan zijn voor 5.000 HRC per stuk gekocht en de overige 50 voor 500 DP per stuk. Dat betekent dat je 125.000 HRC en 25.000 DP terug krijgt op je COM-account.
⚈ Om deze berekeningen goed te laten werken, houden we rekening met het level waarin het account zich bevind (en hoeveel stallen het dus gratis heeft ontvangen). Dat maakt het een tikkeltje ingewikkelder, maar elke andere manier zou oneerlijk zijn voor de COM-spelers die alleen 25 stallen gratis hebben ontvangen.
⚈ Dit is tot zover het plan hieraan gerelateerd, maar let op dat dit kan veranderen. Als er veel meer mensen meedoen in deze merge dan we verwachten, dan kan het zijn dat we met een eenvoudigere oplossing moeten komen. We denken wel dat het de meest eerlijke manier is voor onze spelers en de gezondste optie voor de spel economie is. Als we de werkdruk van dit handmatige proces aankunnen, dan zullen we zeker voor deze optie gaan.

Vraag 7: Hoe moet ik al mijn paarden verhuizen naar het account wat ik wil houden?
Dit is waar de overgangsperiode voor zal dienen, want er zal waarschijnlijk het een en ander opgeruimd moeten worden. We zullen ervoor zorgen dat jullie 2 maanden de tijd krijgen om te beslissen welk account en welke paarden jullie aanhouden. Waarschijnlijk geteld vanaf de dag dat de community managers klaar zijn met het toevoegen van de stallen. We weten nog niet precies hoe dit allemaal in zijn werk zal gaan, maar we willen jullie zeker genoeg tijd geven om deze, wellicht emotionele, beslissingen te nemen.
⚈ We zouden jullie graag een betere oplossing bieden, zoals bijvoorbeeld het tijdelijk toevoegen van de optie om paarden te verkopen terwijl je boven je stallen capaciteit zit. Dit is echter, ondanks dat het nog niet volledig van tafel is geveegd, zeer onwaarschijnlijk. De Merge is op zichzelf al een immens en ingewikkeld codeer project. Als alles vlotjes verloopt en onze programmeurs extra tijd over hebben, dan zijn dit soort verzoeken zeker iets wat we aan hen doorgeven! We raden echter aan om hier niet teveel op te rekenen. De belangrijkste taak van het team is ervoor zorgen dat de Merge verloopt zonder het verlies van data of potentieel catastrofale bugs - enkel wanneer we absoluut 1500000% zeker zijn dat we dit bereikt hebben, zullen we hen vragen om quality-of-merge-life-opties toe te voegen. We hopen dat jullie dit begrijpen.

Vraag 8: Waarom verhoog je niet gewoon de stalcapaciteit?
De stalcapaciteit bestaat niet omdat we het leuk vinden om jullie een maximum aantal paarden te geven, maar omdat elk nieuw paard een hoop nieuwe data met zich meebrengt op onze server. De Merge zelf is een groot en delicaat project en bugs of andere server problemen gedurende dat moment zou absoluut onacceptabel zijn. We willen niet onze server onnodig belasten met dit soort zaken. Het kan zijn dat we de capaciteit in de toekomst verhogen, maar dan gedurende een moment dat dit minder risico’s met zich meebrengt. Bovendien zou dit in kleinere getallen worden gedaan door bijvoorbeeld het maximum met 10 of 25 te verhogen.

🌼 Overige vragen 🌼

Vraag 9: Waarom heb je ons niet eerder ingelicht over de Merge?
Zoals je kunt zien in deze FAQ zijn een hoop van onze vragen nog steeds vrij vaag. Er zitten een hele hoop “misschiens” in: “We denken, we hopen, we zouden, we plannen, …”. De meeste mensen vinden deze onzekerheid behoorlijk frustrerend en eng. Dat begrijpen we zeker, maar ontwikkeling van een systeem kan soms een behoorlijk onzeker proces zijn. Dat is waarom we gewoonlijk onze plannen delen met onze community wanneer ze al goed onderweg zijn en wanneer we al antwoorden klaar hebben. Met de Merge wisten we dat onze spelers zo snel mogelijk informatie zouden willen, om doordachte beslissingen te maken omtrent hun manier van spelen en geld uitgaven. Het klopt inderdaad dat we intern al zo’n 2 maanden eerder bezig waren met wat er met de NL-server zou gebeuren. Echter, als we dat in diezelfde week hadden aangekondigd, dan hadden we niet eens vage antwoorden gehad, maar simpelweg niets. Het nieuwsbericht op dat moment had er dan zo ongeveer uitgezien: “We moeten onze NL-server sluiten, maar we hebben nog geen idee hoe dat zal gaan. Eén optie is dat we de website offline halen in 3-maanden tijd en tot dan zal DP gratis zijn en kun jullie er met een knal uitgaan! We hebben onze developers gevraagd of het mogelijk is om de gebruikersaccounts en paarden over te zetten naar de COM-server, zodat iedereen op zijn minst iets heeft voor alle tijd die ze op de NL gespendeerd hebben. We laten het jullie weten zodra we meer weten van ons developer team!” - En dan had iedereen dat moeten afwachten. We weten inmiddels dat het zo’n 2 maanden geduurd heeft voor we daar een antwoord op hadden en dat de Merge een mogelijkheid is. Dit wisten we op voorhand niet. Het kon 1 week zijn, maar ook 6 maanden. Gedurende die periode had elke speler ons vragen kunnen stellen, en alles wat ons team had kunnen antwoorden was: “Sorry, er is nog niets bekend, we hebben niet meer details en weten niet wat of wanneer er wat gaat gebeuren”. Wij waren erg bang dat deze Merge niet mogelijk was op technologisch gebied. Dat zou betekenen dat jullie na lange maanden van wachten, nadenken en hopen, erachter zouden komen dat alsnog de stekker eruit zou worden getrokken. Het enige wat nog erger zou zijn dan de stekker van de NL-server eruit te trekken, zou zijn om jullie na 6 maanden te vertellen “Er is hoop dat we ze kunnen samenvoegen”, alsnog te moeten mededelen dat de stekker eruit moet en de samenvoeging niet doorgaat. Achteraf weten we dat het nu 2 maanden duurde en dat een samenvoeging van de servers inderdaad mogelijk is. Hadden we dit eerder geweten, dan hadden we het jullie eerder verteld. Maar we waren zelf in afwachting van wat precies de mogelijkheden waren. Vanaf het moment dat we wisten hoe de vork in de steel stak, hebben we dit jullie direct vertelt.

Vraag 10: Hoe wil je ons compenseren voor onze verliezen in spel-progressie, waarde van paarden, etcetera?
Om een lang verhaal kort te houden, en dit klinkt waarschijnlijk cru - Dit gaan we niet doen. We zijn allemaal gamers en velen van ons weten al hoe het is om (een deel van) je geliefde spel te zien sluiten. Dit is verschrikkelijk en alles waar je hard voor hebt gewerkt is verloren. We vinden het heel jammer als we de indruk hebben gewekt dat jullie, als NL-spelers, gewoon hun spel konden vervolgen op de COM-server alsof er niets was gebeurd. We weten dat dit voor de meesten van jullie niet zo is. De Merge is er niet voor bedoeld om zo huppa, beide servers samen te voegen en alles is rozengeur en maneschijn. Hoewel we natuurlijk hopen dat het positief zal uitpakken voor iedereen... Onze eerste, en voorheen enige, optie was om de stekker uit de NL-server te trekken en alles te verwijderen. De Merge is onze poging om in ieder geval een deel van de NL-server te redden en te behouden.

Vraag 11: Wat zal het welkomstpakket inhouden?
Dat weten we nog niet precies. Er zullen zeker valuta en een speciale gelimiteerde oplage achtergrond bijzitten, die enkel ex-NL-spelers zullen ontvangen. We hebben nog andere ideeën, maar hieraan wordt er nog gewerkt. Het is belangrijk om extra te benoemen dat dit een welkomstpakket is en niet bedoelt is als compensatie (zie vraag 10). We weten dat de eerste keer dat jullie inloggen na de Merge een verdrietig moment zal zijn voor de meeste NL-spelers. We hopen dat deze kleine verrassing dit het op zijn minst een klein beetje kan verzachten.

Vraag niet beantwoord?
Excuses, misschien hebben we je vraag over het hoofd gezien. Stel hem dan graag nogmaals in de reacties en we doen ons best om je te helpen!


Volgende community update: 25 augustus
Tot volgende keer!

The Horse Reality Team 🐴

Reacties

Log in om de reacties te bekijken